shutterstock_224916412 (1).jpg

Jeugdatelier 2D - maandag

Een cursus voor échte tekenaars en schilders van 9 t/m 12 jaar.

Elke week ga je aan de slag met een nieuwe opdracht waarin je met allerlei teken- en schildermaterialen mooie en verrassende dingen gaat maken. Je leert hoe je kleuren moet gebruiken, hoe je verf moet mengen. Je gaat tekenen met oost-indische inkt en met zachte pastelkrijtjes. Allerlei onderwerpen komen aan bod; je leert hoe je een gezicht moet tekenen, of een dolfijn die uit de zee springt. En zelf heb je natuurlijk ook goede ideeën.

De opdrachten sluiten aan bij de eigen belevingswereld en worden aangereikt door een spannend verhaal, een mooi kunstwerk, een belangrijk feest of sluiten aan bij het seizoen. De kinderen werken vanuit hun eigen verbeelding en soms naar waarneming. Ze krijgen dan de opdracht iets na te tekenen, zoals een stilleven of hun eigen gezicht. Als het nodig is gebruiken we foto's die als voorbeeld kunnen dienen. We kijken samen naar het eigen werk en dat van anderen met de bedoeling elkaar te stimuleren en inspireren. Ook bekijken we werken uit de kunstgeschiedenis, waarbij het werk van een kunstenaar dan een uitgangspunt kan zijn voor een opdracht. We werken met flinke kwasten en plakkaatverf op grote vellen papier, maar ook op een klein formaat met penseel en aquarelverf. Spelenderwijs ontdekken we dat elk materiaal een andere manier van werken vereist.


Ook gaan we experimenteren met verschillende materialen, bijvoorbeeld: kun je krijt, verf en inkt bij elkaar gebruiken?


Door de grote afwisseling in onderwerpen en technieken worden de kinderen uitgedaagd om hun grenzen te verleggen.

streep.png


Ben je jonger dan 9 of ouder dan 12? Kijk dan eens bij ons kinder- of jongerenatelier:



Weet je nog niet zo goed of het iets voor je is? Kom dan een eerst een keer kijken en meld je aan voor een kennismakingsles.

Niet gevonden wat je zocht of heb je problemen met inschrijven?

Neem contact met ons op via 0492-542445 of info@kunst-kwartier.nl en wij helpen je graag verder.